முஸ்லிம்களின் சனத்தொகை வளர்ச்சி சிங்களவர்களை பாதிக்கவில்லை
முஸ்லிம் மக்களின் சனத்தொகை வளர்ச்சியானது சிங்கள மக்களை பாதிக்கவில்லை என இலங்கை புள்ளிவிபர வியல் திணைக்களத்தின் சனப்பரம்பல் பிரிவின் பணிப்பாளர் இந்து பண்டார தெரிவித்துள்ளார். 2011ம் ஆண்டு குடிசன மதிப்பீட்டின் அடிப்படையில் 74.9 வீதமானவர்கள் சிங்ளவர்கள் எனத் தெரிவித்துள்ளார்.
1981ம் ஆண்டில் இந்த எண்ணிக்கை 74 வீதமாகக் காணப்பட்டது என அவர் சுட்டிக்காட்டியுள்ளார். 1981ம் ஆண்டில் 7 வீதமாக காணப்பட்ட முஸ்லிம் சனத்தொகை தற்போது 9.2 வீதமாக உயர்வடைந்துள்ளது என அவர் குறிப்பிட்டுள்ளார்.முஸ்லிம் மக்களின் சனத்தொகை மாற்றம் சிங்கள மக்களின் சனத்n;தாகை மாற்றத்தில் பாதிப்பை ஏற்படுத்தவில்லை என அவர் சுட்டிக்காட்டியுள்ளார்.
எனினும், 1981ம் ஆண்டு 12.7 வீத இலங்கைத் தமிழர்களும், 5.5 வீத இந்திய வம்சாவளித் தமிழாகளும் காணப்பட்டதாகவும், 2011ம் ஆண்டில் இலங்கைத் தமிழர்களின் எண்ணிக்கை 11.2 வீதமாகவும், இந்திய தமிழர்களின் எண்ணிக்கை 4.2 வீதமாகவும் அமைந்துள்ளது என அவர் சுட்டிக்காட்டியுள்ளார். கொழும்பு மாநகர எல்லைப் பகுதியில் சிங்கள மக்களை விடவும் முஸ்லிம்கள் செறிவாக வாழ்ந்து வருவதாக வெளியான தகவல்களிலும் உண்மையில்லை என அவர் குறிப்பிட்டுள்ளார்.
Population: Census expert disputes anti-Muslim
claim
by Dasun Edirisinghe
A senior census and statistics official
yesterday disputed a claim being propagated in the country that the Muslim
population is likely exceed that of the majority community. The Sinhala
population in the country is 74.9 per cent according to the Basic Population
Information Report of the Census of Population and Housing 2011.
Director, Population Census and Demography
Division of the Department of Census and Statistics, Indu Bandara said that
according to the 2011 census, the Muslim population was 9.2 per cent and the
Sinhala population was 74.9 per cent. Sri Lankan Tamils and Indian Tamils were
11.2 and 4.2 per cent respectively.
The census taken in 1981 showed that the
Sinhalese accounted for 74 per cent of the population, Muslims 7 per cent, Sri
Lankan Tamils 12.7 per cent and Indian Tamils 5.5 per cent.
Answering a query, at a seminar held
yesterday, at the Hector Kobbekaduwa Agrarian Research and Training Institute,
Mrs. Bandara said that the Sinhala and Muslim populations had increased at the
rate of 1.04 and 1.87 per cent respectively between 1981 and 2012, but it was
not a threat to Sinhala people contrary to claims being made in some quarters to
that effect.
She said it was also false to state that the
Muslim population was higher than the Sinhala population within the Colombo
Municipal Council area.
"There are divisional secretariats, Colombo,
Timbirigasyaya I and Timbirigasyaya II, in the CMC area, but those reports were
based only on the Colombo Divisional Secretary’s area," Mrs. Bandara
said.
According to the latest report, the Malay,
Burgher, Chetti and other minor ethnic groups increased at the rate of 0.23
percent, she said.
Sri Lanka’s population consisted of 70.2
percent Buddhists, 12.6 Hindus, 9.7 Islamists and 6.1 percent Christians,
according to the census of 2012, Bandara said.
"The male population decreases year by year
and the 20,263,723 total population, by 2012, was made up of 48.5% males and
51.5 females," she said, noting that the longer life expectancy of females and
the migration of a large number of males in search of foreign employment could
be the increase in female population.
The child population in 1981 was 35.2 percent
and it had reduced to 25.8 per cent in 2012 while elderly population had
increased to 12.2 per cent by 2012 from 6.6 per cent in 1981, Bandara
said.
The senior official said that the working age
population had increased to 62 per cent (2012) from 58.2 per cent (1981) and it
was a boost to the country’s development.
"වැරද්ද අපිට කියාදෙන්න අපි ආසයි හදාගන්න"
Even though Muslim population rate has increased in Sri Lanka, there is no need to worry about this and by Sri Lankan constitution, it's not not a matter of concern. Every human being has their own freedom to study, analyse and to practice any religion of their choice under no compulsion. We need to stand by this fact. However, if any concern raised by non-muslim organizations regarding their own faith, it's advisable to address this issue in a very open manner through multi-faith discussions, debats and intellectual forums so that the public will be made aware of the truth and make their own choice.
ReplyDelete